Laatste update vanaf Isla Colon! - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van Michelle - WaarBenJij.nu Laatste update vanaf Isla Colon! - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van Michelle - WaarBenJij.nu

Laatste update vanaf Isla Colon!

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

25 September 2008 | Panama, Bocas del Toro

Er werd door mijn zus gevraagd om een update dus Maaike bij deze!
Inmiddels ben ik aan het genieten van alweer mijn laatste dagen Bocas.. De tijd is zo snel gegaan!! Eigenlijk zouden we zaterdag vertrekken, maar omdat we nog graag willen gaan catamaran zeilen, en dit op zaterdag is, hebben we besloten tot maandag te blijven! Helaas was er vanaf zaterdag geen kamer meer beschikbaar op de school en was ik even bang dat ik naar een hostel zou moeten maar ik mag 2 nachtjes hier bij iemand op de kamer blijven..
Ik heb heel veel zin om naar Costa rica te gaan volgende week maar tegelijkertijd vind ik het toch ook wel jammer om weg te gaan, ik voel me hier helemaal thuis!! Al is het denk ik na 3 weken bijna iedere avond stappen wel goed is om wat slaap in te gaan halen ergens anders, ben best moe!! hahaha.
Tis hier allemaal nog steeds leuk, gezellig en relaxt..Het weer is heerlijk, af en toe wel ERG heet!! en ik word al lekker bruin!
Er is hier op zich niet veel meer te doen dan naar het strand gaan en 's avonds uitgaan en dat klinkt misschien heel saai, maar toch is dat het niet, het is heerlijk en het verveeld nog steeds niet! Ik denk gewoon door de omgeving en de gezelligheid die hier is.
Met de groep hier op school is het ook allemaal super gezellig, een aantal mensen die er waren vanaf ik hier kwam zijn inmiddels weg, maar zal ik waarschijnlijk later weer ontmoeten in Costa Rica of Nicaragua!
Zoals ik hierboven al zei gaan we vrijwel elke avond uit in wat barretjes in de buurt waar we altijd wel weer wat geks beleven met de plaatselijke bevolking. Laten we het erop houden de mannen hier nogal apart zijn.. en dat lijdt soms tot hilarische dingen. Ze kunnen er bijvoorbeeld absoluut niet tegen als je ze afwijst omdat je niet met ze wil dansen. Zo was er van de week een man die me vroeg om te dansen en toen ik zei nee zei die. YOU ARE SO MEAN TO ME!! en een ander gooide nadat ik 100x nee had gezegd gewoon zijn bier maar over me heen.. haha. We hebben hier een aantal regels opgesteld met betrekking tot de mannen, de zogenoemde

'Reglas de Masculino Latino'

1. Never think they tell the thruth
2. Never talk to other men, when you are with one.
3. Always ask if they want to walk you home, if they say no, ASK AGAIN.

(je moet erom smeken anders worden ze boos omdat ze denken dat jij niet wil dat ze je naar huis brengen...juist...)
4. Spent all your (free) time with them, EVEN if they are working
5. Never (EVER!!) give your phone number or email!
Je wordt gehijt gestalkt

Nou als je je hieraan houdt is het mogelijk om contact te hebben met panamese mannen..het vraagt behoorlijk wat aanpassingsvermogen en geduld..

Tussen al het gefeest en geluier door ontstaan er hier toch ook nog diepgaande gesprekken en is het niet zo dat er helemaal nergens meer gedacht wordt. AL is het wel zo dat ik hier toch al wel zo snel gewend ben geraakt dat je af en toe niet meer ziet in wat voor super mooie omgeving je zit.. maar regelmatig heb ik mijn momenten dat ik denk: WAUW, wat is het hier fantastisch!! Ik zou willen dat we in nederland iets meer naar deze cultuur en levensstijl konden leven. We hebben het er regelmatig met elkaar over hoe stom het eigenlijk is dat je in Nederland van alles doet puur omdat het van je verwacht wordt, omdat iedereen het doet. Je moet een mooi huis, een goeie baan, een goeie opleiding, een leuke man niet te laat kinderen etc etc. Dat is hier helemaal niet! Ik ga steeds vaker denken waarom pak ik niet gewoon mijn spullen en ga ik emigreren! Het hoeft allemaal niet zo moeilijk te zijn.. (Sorry pap en mam!!!maar ik denk er toch serieus over..haha)

Vandaag ben ik naar een schooltje/kinderdagverblijf geweest waar Eline vrijwilligerswerk doet. Ech t zo lief die kindjes! Ze kwamen allemaal naar me toe met papier en dan was het Avion!, avion! en moest ik vliegtuigen tekenen en mariposa! vlinders.. echt schattig. treurig ook omdat de lerares heel de dag haar favoriete soaps zit te kijken en die kinderen geen enkele aandacht geeft, behalve als haar iets niet bevalt dan loopt ze te schreeuwen, best zielig dus...
Maargoed je ziet hier wel meer zielige dingen zoals ik weet niet hoeveel zwerfhonden!! die lopen overal op straat echt graatmager en vies vaak..heel zielig. Laatst kwam er op het strand 1 naar me toe maar ik had niet echt wat bij me dus had ik m mijn chips maar gegeven haha nouja hij was er blij mee... Dus ben op het idee gekomen om een hondenopvang te beginnen hahaha! en een kattenopvang.. gisteravond, vanacht eigenlijk haha kwam ik op weg naar huis een zwerfkitten tegen. Degene met wie ik was (een local) heeft m meegenomen naar huis,dat beest blij, en ik natuurlijk ook haha!

Nou ik heb weer even genoeg verteld denk ik mijn volgende verhaal typ ik vanauit Costa Rica! Maar ga nu eerst nog even genieten van mijn laatste dagen hier op dit geweldige eiland!!

Foto's:
http://www.new.facebook.com/album.php?aid=85279&l=2d93a&id=1426893803

Voor party pictures!
http://www.new.facebook.com/album.php?aid=85941&l=9d2f8&id=1426893803

Krijg ze nog steeds niet op deze site, maar zo kan het ook!


Liefs!! xxx

  • 26 September 2008 - 09:37

    Michiel:

    Heej Mies,

    Vette foto's!

  • 26 September 2008 - 11:36

    Joël:

    Hey Mies :)

    Erg leuk om iedere keer te lezen over je avonturen! Kan me ergens indenken dat de relaxte cultuur, de natuur en het weer je erg aanspreken :) Maar zo heel lastig is het niet om Nederland daarin te overtreffen ;)

    Goede tijd daar! Geniet ervan, dingen die je daar leert neem je je leven lang mee :)

    Ben een beetje jaloers:P

    X

  • 26 September 2008 - 12:10

    Gabrielle:

    Hoi meis,

    Wat een fantastische foto's en mooi verhaal.. Echt een paradijs daar! Zou er zo heen willen! Geniet er maar van en probeer echt te beseffen dat je op zo'n schitterend eiland bent en probeer de momenten vast te houden in je geheugen voor als je weer terug bent in NL, en je hier nog lang over na gaat denken/dromen... Zo te lezen gaat het wel goed met je Spaans! Knap hoor! :D Gaat je vrijwilligerswerk nog door of heb je daar nog steeds niets van gehoord? Jan en ik gaan morgen na 12 zware werk weken op vakantie naar Bali, Lombok en de Gili eilanden. Zie er zo naar uit! Hoewel het niet zo mooi zal zijn als jouw paradijsje daar denk ik! ;) Geniet ervan, tot snel mails weer!

    Veel liefs

  • 26 September 2008 - 15:01

    Mama:

    Leo zei al dat je ging emigreren! Nou, je weet wat we eten met de kerst he? dus als je dat niet wil missen.......
    Nee, even serieus; geniet nog een paar dagen van alles en iedereen en dan...Op naar Costa Rica, dat ongetwijfeld ook mooie herinneringen op gaat leveren!
    dikke kus XXXXXX

  • 26 September 2008 - 15:08

    Pappa:

    Leuk om te lezen ,pas goed op jezelf ,veel plezier en goeie reis naar costa rica.
    Ik denk zover ik weet over costa rica, dat het daar ook erg mooi is ,en om te wonen beter.

    Kus

    Pappa

  • 26 September 2008 - 15:27

    Rutger:

    En weer jaloers...

    Veel plezier in Costa Rica! Imperial is een goede vervanger voor het panamese bier.

  • 26 September 2008 - 19:56

    Marianne:

    Heb echt medelijden met je hoor, dat strand en al die kerels........moet je die nou konstant van je af slaan of is het alleen maar voor de foto?? Grapje! Genieten maar hoor! Leuk om weer je berichtje te lezen. Groetjes, Marianne

  • 27 September 2008 - 08:47

    Sanne:

    Op naar het volgende avontuur! Veel plezier n Costa Rica!!

    Liefs

  • 28 September 2008 - 08:57

    Maaike:

    Tss..vraag ik om een update, ben ik de laatste die reageert!!!

    Ik vind je foto's erg mooi, ik ben benieuwd naar al die mensen. Ik vind die advocaat trouwens helemaal niet zo woest aantrekkelijk......

    Veel plezier in Costa Rica, dat zou helemaal een paradijs moeten zijn..goede reis, wees voorzichtig en een hele dikke kus van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Panama, Bocas del Toro

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 November 2008

Mañana me voy....

18 November 2008

Nog maar 2 weken!!

08 November 2008

Freddy

01 November 2008

Inbrekers, nare taxichauffeurs en nu in Granada!

19 Oktober 2008

Otra vez en...........
Michelle

Actief sinds 02 Mei 2008
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 19987

Voorgaande reizen:

11 Mei 2011 - 11 Augustus 2011

Nog 1 keertje dan..

02 Mei 2009 - 26 April 2010

Weer op reis!!

05 September 2008 - 01 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: