Mañana me voy.... - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Michelle - WaarBenJij.nu Mañana me voy.... - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Michelle - WaarBenJij.nu

Mañana me voy....

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

29 November 2008 | Nicaragua, Granada

Mañana me voy..Morgen vertrek ik..Het is de grootste leugen op Bocas del Toro. Wie zegt dat íe morgen gaat, blijft nog een paar dagen hangen. Dat zit er hier in Granada voor mij helaas niet in deze keer. Morgen om half 2 zit ik in het vliegtuig en is mijn reis voorbij..
Net heb ik 2 van mijn reismaatjes uitgezwaaid bij de bushalte en nu zit in hier in het internetcafe mijn laatste waarbenjij blog te typen.. En ik baal.. Deze 3 maanden waren fantastisch!!Het is zo snel gegaan! Veel te snel! Ik heb iedere dag genoten van alles wat ik zag en meemaakte! En morgen vertrek ik weer en ga ik terug naar de kou en het ´ik heb het gevoel dat ik van alles moet en er wordt van alles van mij verwacht leven´. Natuurlijk ben ik wel blij om iedereen weer te zien!! Om m´n broertje te knuffelen en te zien hoe groot mijn nichtje Julia is geworden, die inmiddels zelfs al loopt!! Maar ik vind het moeilijk om weg te gaan.. Zoals de meeste wel weten heb ik behalve het feit dat mijn familie er woont zeer weinig met Nederland..

Voor mijn laatste blog wilde ik nog even wat feiten over de afgelopen 3 maanden op een rijtje zetten!

Aantal dagen op reis: 87
Aantal landen bezocht: 3
Aantal bezochte stranden: 14
Aantal keer bestolen: 1
Aantal keer afgezet-opgelicht: Te vaak
Aantal bijna dood ervaringen: 1
Aantal verschillende slaapplaatsen: 17
Aantal avonden wezen stappen: 40
Aantal wodca cola´s en wodca con piña´s: Veel!!!
Aantal paar slippers versleten: 7
Aantal vervelende mannen: honderden
Aantal hardnekkige stalkers: 1
Aantal leuke mannen: slechts enkele..
Kom ik nog in grenzenloos verliefd?: Wie weet ;)
Meest gegeten: pasta en pizza
Favoriete drank: wodca cola, wodca con piña, flor de caña
Favoriete sapje: Banaan-ananas milkshake
Favoriete local food: Empanada´s, platanos
Dit kan ik niet meer zien: Rijst met bonen
Favoriete snack: maria biscuitjes, chicky koekjes
Meest memorabele avonden: De woensdagavonden op Bocas del Toro!Ladies Night in agua lounge..

Mooiste plaatsen, hoogtepunten: Isla Zappatillas, Isla Ometepe in Nicaragua, Laguna de Apoyo, ook Nicaragua, De watervallen en busritten in Costa Rica, Het raften op rio Pacuare en alle tijd op Bocas was ook absoluut een hoogtepunt!

Gezelligste momenten: Met z´n alles stappen, met z´n allen koken op school, de Bbq´s en pizzapartys, Mijn etentje met Adam, met de hele groep kletsen op het strand

Grappigste momenten:
-Dat ik niet wist dat ik de sleutel van het hek van school had en dus midden in de nacht voor de school stond, iedereen al sliep en ik er dus niet in kon.
-Alle keren dat we elkaar op school de meest hilarische en bizarre belevenissen vertelden over wat we tijdens het stappen hadden meegemaakt.
-Reisgenootje Eline die zich ging verstoppen onder een stijger en daarbij haar hele benen open haalde, pijnlijk maar grappig.
En nog zoveel meer dingen..

Engste momenten:
-Dat ik 100% zeker wist dat er ´s nachts iemand in de school op Bocas was.. En het was geen student.
-Dat we op weg naar het strand op een nog net niet frontaal tegen een auto botste.
-Mijn belevenis met de raxichauffeur in San Jose en het moment dat ik alleen in the middle of San Jose stond om 6 uur ´s avonds en geen idee had waar ik heen moest.

Moeilijke momenten:
-Baby Freddie bezoeken in het ziekenhuis.
- Dagelijks uitgemergelde zwervers voorbij lopen
- Een kindje dat de restje svan mijn diner opschrokt.
- Met de bus wijken voorbij rijden met huizen gemaakt van golfplaten
- In mijn eentje ´s avonds in San Jose staan niet wetende waar ik ben nadat de taxichauffeur mijn geld jatte en me op de verkeerde plek afzette.


Nou dit was het dan!! het zit erop! Zoveel mooie herinneringen! En nu snel sparen voor een volgende reis.. die er zeker komen gaat! Bedankt iedereen die berichtjes heeft achtergelaten op mn blog en ook iedereen die dat niet heeft gedaan maar waarvan ik weet dat jullie wel mee hebben lezen ;)!
En bedankt iedereen die ik tijdens deze reis heb ontmoet voor de super gezellige tijd!!!! Het is onvergetelijk!!

Kus vanuit Granada..

  • 29 November 2008 - 19:42

    Elsje:

    Buen Viaje Michelle en ik ik heb hetzelfde als jij snel sparen en weer op naar het volgende avontuur.
    Me gusta viajar!!!
    Besos

  • 29 November 2008 - 20:00

    Mama:

    wat een leuke laatste waarbenjij! alles staat er in! leuke en minder leuke dingen, maar wat fijn dat je zo'n geweldige tijd hebt gehad! en nu zien we elkaar bijna weer! goeie reis Mies, kom veilig thuis!
    xxxxxxxxxxx

  • 29 November 2008 - 22:07

    Tante Marianne:

    Het was leuk dat we met je mee mochten reizen, bedankt voor je verhalen.Veilige thuisreis Mies!

  • 30 November 2008 - 11:04

    Eline:

    Mi Amiga Michelle! Een hele fijne en veilige reis naar huis gewenst! Na het lezen van je stukje kreeg ik een klein beetje heimwee naar al die mooie, rare en gezellige momenten die we (vaak samen) hebben meegemaakt in Midden-Amerika! Je was een fantastische reisgenoot! Laat je me weten wat de volgende reisbestemming gaat worden? Wie weet... Besos, Eline

  • 30 November 2008 - 15:18

    Gabrielle:

    Lieve Michelle,

    Wat een mooie samenvatting van de afgelopen drie maanden.. Ik hoop je snel te skypen zodat ik nog meer details kan horen over je reis!! Geniet ervan om iedereen weer te zien in NL en succes met de kou, het sneeuwt daar nu hoorde ik.. Wat een overgang voor jou! Nou Michelle, hopelijk tot heel gauw spreeks!

    Veel liefs

  • 06 December 2008 - 21:08

    Marianne:

    Hoi Michelle!

    Hoe is het? Bevalt het een beetje in het koude Nederland?
    Ook ik heb eraan moeten geloven en ben sinds gisteren weer in het koude, natte landje. Wel even wennen, maar ergens toch ook wel weer leuk. En de laatste week in Costa Rica heb ik ook echt superveel gezien en gedaan. Je bericht hier vond ik trouwens ook echt superleuk en herkenbaar om te lezen :D.
    Ik ben even internet-loos geweest, maar nu ik weer thuis ben ga ik je zeker snel mailen!

    Besos,
    Marianne.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nicaragua, Granada

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 November 2008

Mañana me voy....

18 November 2008

Nog maar 2 weken!!

08 November 2008

Freddy

01 November 2008

Inbrekers, nare taxichauffeurs en nu in Granada!

19 Oktober 2008

Otra vez en...........
Michelle

Actief sinds 02 Mei 2008
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 19986

Voorgaande reizen:

11 Mei 2011 - 11 Augustus 2011

Nog 1 keertje dan..

02 Mei 2009 - 26 April 2010

Weer op reis!!

05 September 2008 - 01 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: