Inbrekers, nare taxichauffeurs en nu in Granada! - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Michelle - WaarBenJij.nu Inbrekers, nare taxichauffeurs en nu in Granada! - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Michelle - WaarBenJij.nu

Inbrekers, nare taxichauffeurs en nu in Granada!

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

01 November 2008 | Nicaragua, Granada

Heey allemaal,
Gistermiddag ben ik na een lange reis aangekomen in Nicaragua(Granada)!
De afgelopen 1,5 week heb ik zoals jullie weten weer doorgebracht op Bocas del Toro. Het was heerlijk om terug te zijn en heel leuk om weer even deel uit te maken van de soap die zich afspeelt op het eiland.. Maar na 1.5 week met weer veel lol en bizarre belevenissen met de plaatselijke bevolking EN studenten van de school, had ik het gevoel dat ik er wel klaar mee was en dat het tijd was om weer te gaan (en deze keer NIET terug te komen!!)
Ik voelde me ook wat onveiliger in de school de laatste week. Dit omdat er regelmatig ingebroken wordt de laatste tijd. Zo was in de tijd dat ik in Costa Rica was al eens ingebroken in mijn oude kamer, terwijl 2 meisjes daar lagen te slapen. en ook in de week dat ik op Bocas was, was het weer raak! Allemaal gereedschap gestolen van de man van de eigenares en op videobeelden was ook te zien hoe een jongen ´s nachts 20 minuten lang heeft geprobeerd om onze kamer binnen te komen!! Niet echt prettig allemaal..Wat wel weer grappig is is dat je ziet hoe de jongen eerst probeerd de kamer in te komen en vervolgens de koelkast plundert en lekker op zijn gemak gaat zitten snacken haha!! Degene die inbreekt blijkt altijd dezelfde te zijn, een 17 jarige jongen. De politie pakt ´m wel steeds op, maar laat m ook meteen weer vrij onder het mom van hij is nog minderjarig, wat onzin blijkt te zijn want ook voor minder jarige bestaan er wel bepaalde regels..Ik voelde me in ieder geval een stuk minder prettig bij het idee dat hij misschien binnen de kortste keren weer terug zou zijn!!

Eigenlijk zou ik ook een weekje gaan werken in het ziekenhuis, maar daar werd helemaal niks geregeld voor me dus steeds was het van morgen kan je misschien beginnen blablabla en daar had ik genoeg van!!

Dus afgelopen woensdag vertrok ik, toch een beetje met een triest gevoel maar ook helemaal klaar om naar mijn volgende bestemming te gaan!
Na een reis van 11 uur kwam ik eind van de middag aan in San Jose. Ik moest hier een nacht blijven zodat ik de volgende dag de bus kon nemen naar Nicaragua.. Nou meteen toen ik uit de bus kwam riepen er al allemaal taxichauffeurs of ik een taxi wilde en dus stapte ik bij iemand in de taxi. Een jonge vent nog die meteen begon t ekletsen en ook alles in de taxi leek naar mijn idee te kloppen, een vergunning, de meter ging aan.. Nou dacht ik, nu heb ik ook een sgeluk met de taxi!!Maar helaas dit bleek niet zo te zijn! AL snel merkte ik dat de meter wel erg hard liep en toen ik de chauffeur hierop aansprak kreeg ik 1 of ander vaag antwoord waar ik niks aan had. Maargoed, dacht ik, dan betaal ik iets meer maar had ik tenminste en aardige taxichauffeur! DACHT IK. Hij begon ineens moeilijk te doen over dat hij niet met de taxi bij mijn hostel kon komen omdat het 1 richtingsverkeer was en dat ik nog zo´n 30 meter een straat uit moest lopen om er te komen. Nou toen vertrouwde ik de boel niet meer maar hoopte wel dat hij gelijk had wat betreft het hostel. Ik wilde betalen voor mijn rit en pakte mn portomonnee. Ik had allemaal geld in m´n hand om te tellen hoeveel ik geven moest en wilde hem bijna teveel geven en toen was ik voor ik het wist mijn geld kwijt en had hij het...Ik zei dat hij het terug moest geven maar dat werkte natuurlijk niet!! Dus ik maar die taxi uit ik wilde weg van die vent! In de richting gelopen die hij me aanwees maar natuurlijk geen hostel te bekennen.. Dus daar stond ik dan. Een andere taxichauffeur wilde me wel naar het hostel brengen en ik hoefde dan niet te betalen, maar helaas: hij bracht me op de verkeerde plek!! Uiteindelijk heeft een meisje dat ik op straat aansprak me bij het hostel gebracht! Daar werd ik heel aardig ontvangen gelukkig en de volgende ochtend heeft de security me geholpen met een taxi naar het busstation en dat liep gelukkig allemaal goed!! De reis naar nicaragua verliep verder prima al was het bij de grens allemaal weer heel apart.. Iedereen moest zijn paspoort inleveren en 1 man ging dan voor iedereen een stempel halen, haha!!! Intussen moest iedereen met zijn bagage in een rij gaan staan en moest je op een knop drukken en als het groen was mocht je terug naar de bus en bij rood moest je tas open..

Dus! Nu ben ik in Granada! De stad ziet er super leuk uit en het is hier weer WARM!!! Ik blijf hier waarschijnlijk 3 weken en ga morgen op zoek naar vrijwilligerswerk.. Dat zal nog een hele klus worden want het is veel moeilijker om wat te vinden dan wordt verteld.. Dus ben benieuwd of het wat wordt.. Zo niet, ook niet erg!!
Nou er staan hier 2 mannen heel ongeduldig naast me die het hostel af willen sluiten... Tot snel!!!!


Een paar foto´s
http://www.facebook.com/album.php?aid=88145&l=35017&id=1426893803

xxxxx

  • 01 November 2008 - 08:20

    Sanne:

    Zozo wat een avonturen, je maakt nog eens wat mee daar! Veel plezier deze laatste weken van je reis! Genietse!

    Liefs Sanne

  • 01 November 2008 - 09:38

    Thijs:


    mou Mies ik ben blij dat je veilig in granada bent gekomen zeg.
    de avonturen van jou in San jose houden echt niet op

    Groetjes Thijs

  • 01 November 2008 - 09:46

    Mama:

    wat een crimineel zooitje daar zeg.
    ik hoop voor je dat je niet veel taxi's meer nodig hebt! neem voortaan de bus maar!
    ga maar lekker Nicaragua verkennen, veel plezier hoor

  • 01 November 2008 - 09:53

    Maaike:

    San Jose klinkt echt als the place to be!!

    Fijn dat je veilig bent aangekomen Miesje, nog een maandje lekker genieten in Nicaragua en van de zon!

    Dikke kus van Maaike

    PS. Juultje loopt!!

  • 01 November 2008 - 17:59

    Elsje:

    Heey in Nicaragua!!! wat goed!
    Wel super naar van Bocas en dat inbreken. Kunnen ze daar echt niets aan doen?
    In ieder geval veel plezier met je nieuwe avontuur in Granada!!!!

    Besos

  • 02 November 2008 - 11:16

    Marjolein:

    Ha Michelle wat spannend allemaal zeg. Maar je weet je aardig te redden zo te lezen.
    Doe voorzichtig en geniet er nog maar van!
    Groetjes,
    Marjolein

  • 02 November 2008 - 15:38

    Marianne Van Der Werff:

    Jaha, en daar ben ik dan eindelijk: aangekomen in Turrialba! Ook mij is het afzetten in San Jose niet bespaard gebleven, dus ben ik mooi bijna 50.000 colones armer. Helaas, maar ik ben veilig overgekomen. Nu zitten we dan met drie mensen in een bewolkt Turrialba. Eens kijken wat ik vanmiddag ga doen...
    Veel plezier in Granada! En is het nog gelukt met het werk?

    Besos,
    Marianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nicaragua, Granada

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 November 2008

Mañana me voy....

18 November 2008

Nog maar 2 weken!!

08 November 2008

Freddy

01 November 2008

Inbrekers, nare taxichauffeurs en nu in Granada!

19 Oktober 2008

Otra vez en...........
Michelle

Actief sinds 02 Mei 2008
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 19994

Voorgaande reizen:

11 Mei 2011 - 11 Augustus 2011

Nog 1 keertje dan..

02 Mei 2009 - 26 April 2010

Weer op reis!!

05 September 2008 - 01 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: