Island in the sun.. - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van Michelle - WaarBenJij.nu Island in the sun.. - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van Michelle - WaarBenJij.nu

Island in the sun..

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

15 September 2008 | Panama, Bocas del Toro

Hoi allemaal!
Weer even een update vanaf Isla colon!
Het gaat allemaal goed hier en heb het onwijs naar mijn zin!
Ik ben hier nu 9 dagen maar voor mijn gevoel ben ik hier al veel langer. Vreemd hoe snel iets als je thuis gaat voelen en hoe snel je hier went. Alles is hier zo anders dan in nederland en ik mis nederland totaal niet..Met de spaanse les vlot het nog niet heel erg maar ik kan een hoop in ieder geval al wel verstaan dus ik boek vooruitgang..

We hebben inmiddels al weer een paar dagen water op school! Dus er kan gedouched worden! Nog steeds is het wel behelpen af en toe want soms is het zo dat je helemaal ingezeept onder de douche staat en er ineens geen water meer uit de kraan komt.. Maargoed het went zo snel dat het allang niet erg meer is. Eigenlijk maakt het me hier allemaal niet zo veel uit, geen water? dan douche ik met regenwater, allemaal beesten die over het aanrecht en over de muren lopen? tja, die zijn er nou eenmaal.. mijn kleren een maat gekrompen bij de wasserij, het zij zo.. Ik kan me in nederland niet voorstellen dat ik zo makkelijk zou zijn, maar hier ben ik t in ieder geval wel! De hele levensstijl is hier zo anders, veel relaxter allemaal. Spreken we af om om elf uur naar het strand te gaan, gaan we soms pas om 1 uur, want die moet nog even dit en die nog even dat, normaal zou ik me dood ergeren, maar hier kan het niemand wat schelen. Van de week had ik het er met de anderen hier nog over hoe achterlijk wij als nederlanders eigen doen soms. We sprinten naar de bus omdat we die perse willen halen en staan ons te ergeren en te schelden als we `m gemist hebben, terwijl er 10 minuten later weer een bus gaat.. We zijn in nederland zo gehaast! De eerste dagen vroegen de mensen hier waarom we zo snel liepen..Inmiddels slof ik net als de rest hier over straat haha...
Een dag ziet er ongeveer alsvolgt uit,
`s morgens of `s middags les dus `s morgens of `s middags naar het strand, en `s avonds uit en tussendoor lekker relaxen! Klinkt saai, maar je kunt echt een boek schrijven over alleen de afgelopen week, het is hier soms net een soap..

Ik had gedacht dat het eiland veel toeristischer zou zijn.
Nu zijn er wel aardig wat backpackers te vinden, maar veel minder dan ik had gedacht. Zo doe ik hier soms boodschappen zonder dat ik een andere blanke tegenkom.
Wat een beetje tegenvalt zijn de prijzen in de supermarkten, die zijn best hoog. Aangezien de mensen hier in houten hutten wonen en niks hebben vroeg ik me af waar zij dan van leven, maar die schijnen dus ook niet veel in de supermarkt te komen en halen hun eten elders vandaan, supermarkten zijn toch meer voor de toeristen. Wat wel grappig was, wij hadden met iedereen van school een pizza party afgelopen week en er was nog een hoop over dus toen ben ik met nog iemand de straat op gegaan en heb de rest aan een familie uit de straat gegeven, die mensen waren helemaal blij!!

Het valt me hier mee hoe mannen op straat zijn tegen vrouwen, overdag dan... Ze lachen wel en fluiten soms maar ze zitten niet echt achter je aan ofzo. Ik denk dat je hier als vrouw meer te vrezen heb van de politie dan van de lokale bevolking, want de politie loopt wel heel de dag te roepen en te fluiten en naast je te rijden in hun auto.. Lekker professioneel allemaal, die hoef je dus ook niet serieus te nemen.

Omdat Bocas toch wel een party eiland is gaan we vrijwel iedere avond uit! Dat is hier de gewoonte.. er gelden trouwens drie leugens op dit eiland die algemeen bekend zijn:

1. Morgen vertrek ik.
Iedereen zegt dat ie morgen weg gaat maar blijft vervolgens nog een paar dagen hangen...

2. Morgen drink ik niet.
Deze spreekt voor zich denk ik haha

en 3. Ik hou van je.
Wat slaat op mannen hier die `s avonds allemaal achter je aanzitten..


Er is nog zoveel te vertellen maar dan wordt mijn verhaal wel erg lang..Wilde nog wel even vertellen over wat gewijzigde plannen!
Eline (meisje waar ik les me heb) en ik hebben besloten om over 2 weken voor 9 dagen samen langs de caribische kust van Costa Rica te gaan reizen en vervolgens naar Turrialba te gaan om nog een week spaans te leren..Ik ga dus later naar Turrialba dan gepland. Zij zal zal daar nog wat langer blijven en ik reis daarna door naar Nicaragua, waar ik vrijwilligerswerk wil gaan doen, wat overigens nog steeds niet geregeld is, dus waarschijnlijk wordt dat ander vrijwilligerswerk dan ik gepland had maar dat maakt niet uit. In nederland wilde ik het liefst al van alles plannen maar als je hier zit kom je er eigenlijk pas achter hoe relaxt het is om geen plan te hebben!! Ik zie het dus allemaal wel..

Met de foto`s lukt het niet vanwege de slechte verbinding maar heb wel wat foto`s op mijn hyves kunnen zetten: http://michelledeknegt.hyves.nl

Tot snel!!
xxx

  • 15 September 2008 - 18:15

    Maaike:

    Lieve schat ik lach me de tranen om je verhaal.

    Ik ben blij dat het goed met je gaat! Ik vind ook op de foto's dat je er blijer/gezonder/gelukkiger uitziet dan de afgelopen jaren, net alsof er iets van je schouders gevallen is ofzo, ik vind het in ieder geval fijn om je zo te zien!

    Morgen ga ik alledrie mn verstandskiezen laten trekken ( moet echt gebeuren vd kaakchirurg, van mij niet hoor ), dus maak lol voor ons alletwee oke?

    Heel veel kusjes van mij

    P.S.: Juul heeft joelen ontdekt, zit ze ineens te gillen: Jaaaaaaaaa!!! echt maf!

  • 15 September 2008 - 18:16

    Mirjam:

    Vooral rustig blijven dus, haha, dat lukt je al aardig dat relaxte gevoel! Hou het vooral vast! Groetjes uit Swifterbant

  • 15 September 2008 - 18:39

    Sanne:

    Het Mies,
    KLinkt heerlijk relaxed!!! Houden zo!

    Have fun.

    xxx

  • 15 September 2008 - 20:07

    Mama:

    leuk dat je samen met Eline gaat reizen. lijkt me gezelliger dan alleen.
    Ik zag geen nieuwe foto's op je hyves, ligt dat aan mij? je zou dat bountyeiland er toch opzetten? Komt dat nog?
    Nou, doe maar KALM aan daar hoor (dat lukt waarschijnlijk wel...)

    KUSXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 15 September 2008 - 22:04

    Rutger:

    `Hola guapa! Eres bonita! Te quiero muchisimo!!!!`
    Como los hombres de Centroamerica dicen! Lo siento, estoy bromando.

    Tus historias me duelen mucho, porque quiero regresar a Bocas o otros lugares. Aqui en Holand todo va muy rapido y ya tengo muchas citas que no me gustan.

    Espero que vas a disfrutar mucho mas!

    Hablamos mas tarde.
    Saludos,
    Rutger (Rogelio)

  • 16 September 2008 - 10:40

    Thijs:

    hoi mies!!!

    fijn dat je het zo naar je zin hebt.
    leuk dat je verder gaat reizen met eline

    xxx thijs

  • 17 September 2008 - 15:58

    Pappa:

    Hoi Mies
    Lekker gezellig allemaal hoor. Gewoon zo doorgaan.
    Wel leuk dat je iemand hebt om een stukje mee te reizen/

    XXX

  • 23 September 2008 - 16:32

    Maaike:

    Miesje!!!!

    Waar blijft je update???

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Panama, Bocas del Toro

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 November 2008

Mañana me voy....

18 November 2008

Nog maar 2 weken!!

08 November 2008

Freddy

01 November 2008

Inbrekers, nare taxichauffeurs en nu in Granada!

19 Oktober 2008

Otra vez en...........
Michelle

Actief sinds 02 Mei 2008
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 19996

Voorgaande reizen:

11 Mei 2011 - 11 Augustus 2011

Nog 1 keertje dan..

02 Mei 2009 - 26 April 2010

Weer op reis!!

05 September 2008 - 01 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: