Costa Rica! - Reisverslag uit Turrialba, Costa Rica van Michelle - WaarBenJij.nu Costa Rica! - Reisverslag uit Turrialba, Costa Rica van Michelle - WaarBenJij.nu

Costa Rica!

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

04 Oktober 2008 | Costa Rica, Turrialba

Dag allemaal!
Afgelopen maandag ben ik samen met Eline vertrokken uit Bocas. Beide vonden we het best jammer om weg te gaan, het was er zo leuk!! Maargoed er is meer dan alleen Bocas del Toro en dus was het na 3,5 week wel eens tijd om te gaan.
We zijn die dag naar Puerto Viejo gegaan, een plaatsje voor de kust van Costa Rica. We waren vooraf gewaarschuwd dat het druk zou kunnen zijn aan de grens maar dat was absoluut niet het geval. De grens bestaat uit een oude spoorbrug met gaten erin en aan beide kanten stond een hutje waar je een stempel moest halen EN je ticket moest laten zien om te laten zien dat je het land ook weer uitgaat..
Aangekomen in Puerto Viejo zijn we naar een hostel gegaan waar we 3 dagen hebben gezeten. Dinsdag zijn we naar Cahuita geweest waar we 's morgens vroeg een snorkeltour zouden hebben. Dat 's morgens vroeg werd helaas iets later omdat we op de heenweg plots moesten stoppen en er allemaal politie overal op de weg stond. Het was een hele happening en na een tijdje verbaasd rond te hebben gekeken zagen we langs de kant van de weg een lijk liggen!! De politie was allemaal foto's aan het maken en nummers om het lichaam aan het zetten, het leek wel een aflevering van CSI! Om ons heen hoorde we verhalen over moord etc maar wat er nou echt was gebeurd werd ons niet helemaal duidelijk..
Uiteindelijk toch een heerlijke dag gehad, we hebben gesnorkeld boven een rif wat echt prachtig was en vervolgens gewandeld door een park waar we o.a. apen zagen!
Woensdag zijn we gaan fietsen naar een mooi strandje een aantal km verderop en hebben we heel de dag lekker rustig aan gedaan..
Wat echt grappig is: Je komt overal bekenden tegen!! De eerste dag in Puerto Viejo zagen we iemand uit Bocas bij de bushalte, de volgende dag kwamen we in het hostel iemand tegen die ik in Bocas had ontmoet, toevallig!

Na lang twijfelen hebben we besloten een paar dagen eerder naar Turrialba te gaan en van daaruit uitstapjes te maken. Eigenlijk hadden we verder willen reizen maar dat zou zoveel gaan kosten dat we dat maar niet gedaan hebben. Het was ook wel goed om al het koelere binnenland in te gaan. Het was in ons hostel zo warm en benauwd dat ik van de hitte 's nachts zelfs begon te halucineren! (Elien, er staat een gozer in onze kamer....)hahaha. Die hitte is dus toch echt een aanslag op je lichaam...
De trip naar Turrialba duurde ruim 5 uur en was erg vermoeiend en WARM aangezien de bussen geen airco hadden.. Een aantal keer moesten we overstappen en de mensen waren allemaal heel welwillend om ons te helpen en de weg te wijzen en natuurlijk maakten we weer wat aparte dingen mee! 1 keer kwam er politie en moesten we allemaal de bus uit en mochten we er weer in als we ons paspoort lieten zien en 1 keer zaten we op een bus te wachten toen er een man met een groot apparaat aankwam en een gas begon te sproeien waar je zowat in stikte. Iedereen zat met doeken voor z'n gezicht en bij navraag bleek dat 'ie dat spul spoot om de muggen te verjagen :s
Aangekomen in Turrialba bleek op de school alles heel slecht geregeld te zijn voor ons. Ik zou een prive kamer krijgen en Eline een gedeelde maar er bleek nog maar 1 kamer te zijn met een tweepersoons bed. De eerste nacght was er helemaal geen plek en zijn we naar een hotel in het dorp geweest, waar ik voor het eerst in een maand tijd een warme douche had!! Heerlijk! De volgende dag hebben we geklaagd bij de baas die wij kennen vanuit Bocas en haar man, die hier ook woont, is dezelfde dag begonnen met het maken van een kamer! Dus nu heb ik mijn eigen kamer met zelfs een eigen tuintje!!
De afgelopen dagen hebben we wat uitstapjes gemaakt naar een plaats een uurtje hier vandaan. Heel grappig want er waren daar helemaal GEEN toeristen en de mensen kijken je allemaal aan en vinden je reuze interessant! Iedereen wil je ook helpen als je de weg zoekt en er wordt van alle kanten getoeterd! Grappig om mee te maken dat je ergens de enige blanke ben haha.In die stad zijn we nog naar een kerk geweest wat een heel bijzondere kerk schijnt te zijn hier. Er kwamen daar mensen die vanaf de deur van de kerk op hun knieen schuifelend naar een altaar gingen en daar vervolgens gewoon opstonden en wegliepen, heel apart om te zien!

Ik blijf hier een weekje in turrialba en maandag begin ik weer met spaanse les. De omgeving hier is echt prachtig! Ik zit in de bergen vlak naast een vulkaan en het ziet er allemaal schitterend uit. De temperatuur ligt hier iets lager maar dat is wel even goed zo en aangezien het regenseizoen is regent begint het hier 's middags te regenen om vervolgens niet meer op te houden..Dat is dan wel weer een beetje jammer!!! Hoe mooi het ook is ik mis de sfeer van het eiland. De zon, de muziek, de gezelligheid, het gevoel van 'thuis' zijn :(. Daarom ben ik erover aan het denken om de laatste 2 of 3 weken van mijn reis terug te gaan naar Bocas om daar vrijwilligerswerk te doen!! Ik blijf dan na deze week nog even in Costa Rica en ga dan naar Nicaragua om daar eventueel ook vrijwilligers te gaan doen en daarna wil ik dus misschien terug!! Maargoed aangezien er dan qua vlucht etc het 1 en ander geregeld moet worden ben ik er nog niet helemaal over uit, maar jullie horen het uiteraard nog wel!

De computer hier is zo gigantisch traag dat het me niet eens lukt om foto's op de computer te zetten, dus laat staan op internet.. Ik zal mijn best doen zo snel mogelijk nieuwe foto's op facebook te zetten.

Nou de kakkerlakken vliegen me hier om de oren (ja, ze vliegen!!! en ze zijn groot!!!!) Dus ik ga hier snel weg...

tot snel!!
xxxx

Tis gelukt met de foto´s!

De laatste paar foto´s uit bocas
http://www.facebook.com/album.php?aid=86571&l=8c96c&id=1426893803

Costa Rica
http://www.facebook.com/album.php?aid=86569&l=ff8b6&id=1426893803

  • 05 Oktober 2008 - 08:43

    Mama:

    Ha die Mies,

    Nou, zo te horen is er genoeg te beleven in Costa Rica. Heel anders dan Bocas maar toch ook leuk.Kun je ook fatsoenlijk douchen in de school? En ga je de vulkaan nog op? We willen alles horen! Fijn om weer wat te lezen hier, veel plezier weer, de groetjes aan Eline en we wachten met smart op je foto,s!
    kus

  • 05 Oktober 2008 - 09:35

    Maaike:

    Haaaaaaai Mies,

    Leuk om weer wat van je te horen. Jammer dat je het "thuis"-gevoel mist, maar misschien komt het nog?
    Gewoon lekker doen waar je zin in hebt in ieder geval!

    Dikke kus van mij

  • 05 Oktober 2008 - 18:00

    Thijs:


    hey mies!!!

    eindelijk kan je is normaal douchen.
    wel jammer dat je je "thuis"gevoel mist.
    en ga je nog die vulkaan op?????

    kus van mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Turrialba

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 November 2008

Mañana me voy....

18 November 2008

Nog maar 2 weken!!

08 November 2008

Freddy

01 November 2008

Inbrekers, nare taxichauffeurs en nu in Granada!

19 Oktober 2008

Otra vez en...........
Michelle

Actief sinds 02 Mei 2008
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 19985

Voorgaande reizen:

11 Mei 2011 - 11 Augustus 2011

Nog 1 keertje dan..

02 Mei 2009 - 26 April 2010

Weer op reis!!

05 September 2008 - 01 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: