Nog maar 2 weken!! - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Michelle - WaarBenJij.nu Nog maar 2 weken!! - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Michelle - WaarBenJij.nu

Nog maar 2 weken!!

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

18 November 2008 | Nicaragua, Granada

Met nog maar 12 dagen Nicaragua in het vooruitzicht ben ik inmiddels aangekomen bij mijn 1 na laatste waarbenjij update! Nog even en ik zit weer bij jullie in de kou!

Ik zit nog altijd in Granada!
De afgelopen weken heb ik gewerkt in de apotheek van Tio Antonio. Ik ben bezig geweest met het ordenen van de medicijnen en het maken van lijsten waarop staat waar alle medicijnen voor dienen. Hetgeen waarvan ik dacht dat doe ik effe werd toch nog een hele klus waar ik inmiddels al een aantal weken mee bezig ben! Wel is het bijna af nu en kan ik voor mijn laatste dagen hier in Nicaragua nog even de zon, de zee en het strand op gaan zoeken! (Ik moet natuurlijk wel bruin terugkomen ;) )

Ik heb afgelopen weken gratis in het hostel van Tio Antonio mogen slapen.
Ik heb het om eerlijk te zijn ook wel een beetje gehad hier...
Ik zou het prettig vinden om weer even uit de stad te zijn. Granada is een leuke stad en door de mooie gebouwen zou je het misschien op het eerste gezicht niet zien, maar er heerst hier ontzettend veel armoede. Zwervers liggen op elke hoek van de straat, iedereen komt naar je toe om om geld te smeken, of probeerd dag in dag uit iets van zijn spulletjes op straat te verkopen. Terwijl ik tijdens mijn stages de meest zieke mensen en zielige situaties tegenkom, en me dat eigenlijk nooit echt aantrek, moet ik zeggen dat dit me toch behoorlijk aan het hart gaat. Soms als ik over straat loop heb ik zo´n medelijden met die mensen! Ze hebben helemaal niks! En dan voel ik me zo´n trut als ik voorbij loop zonder ze ook maar aan te kijken. Maarja, al doe je dat wel, dan kom je niet meer van ze af en je kan niet iedereen wat geven! Soms geef ik wel eens wat geld of eten maar ik kan niet half Granada van geld en eten voorzien.
´s Avonds is de straat hier bezaaid met kindertjes. In groepjes gaan ze de terassen langs en doen dan een uitvoering met trommeltjes en een grote ´pop´, of laten ze hun breakdance kunsten zien. Eigenlijk zijn ze altijd super irritant omdat ze gigantische herrie maken, maar het is ook wel weer zielig dat die kinderen ´s avonds nog op straat zijn om te proberen wat geld te krijgen. 1 Keer kwam er tijdens het een eten een kindje naar me toe, die naar mn bord wees. ik hoefde niet meer dus schoof mijn bord naar ´m toe. Snel pakte die een stukje vlees en ging die er weer vandoor! Niet veel later kwam de volgende en ook die wees naar mn bord. Weer schoof ik mn bord richting het kind. Die bleef aarzelend staan. Ik zei dat ie wel even mocht gaan zitten en half met zijn handen, handen met mijn vork schrokte die de restjes van mijn eten op. Superzielig!

Maargoed, natuurlijk maak ik hier ook nog leuke dingen mee..! Zo ben ik vorige week naar Isla Ometepe geweest met 2 meisjes die ik kende uit Panama!Een mooi eilandje met vulkanen in het meer van Nicaragua 3 Dagen lang hebben we niks gedaan en gerelaxt. Veel meer kon je er ook niet, want er was niks! Nog niet eens een supermarkt. Het srand was ondergelopen door de vele regenval van de afgelopen tijd (Niks van gemerkt het regent nooit sinds ik hier ben!) en zo nu en dan viel de stroom uit. Toch hebben we lekker kunnen zwemmen op het ondergelopen strand en in een soort van grote waterbron een eindje bij ons hostel vandaan. ´s Avond hing er een enorme zwerm van mini mugjes als een muur om het hostel heen en zijn we met lange broek en lange mouwen naar een ander hotel gevlucht waar we de hele avond hebben gezeten, ik heb nog nooit zoveel muggen gezien!!!
Ook nog iets wat me nog lang zal heugen: Op de weg terug naar de boot moest ik met de bus. Deze zat alleen stampvol! In het gangpad stonden de mensen 2 rijen dik en ze hingen zelf aan de deur aan de buitenkant van de bus, daar sta je dan, 1,5 uur lang! Slechts de helft van het eiland had een weg dus de helft van de rit ging over hobbelige zandpaden met enorme kuilen. En iedere keer als de bus stopte dacht je, daag, er past echt niemand meer bij, maar dan toch paste het steeds weer hahaha! Ook de boot op de terugweg was een hele belevenis, we moesten op het dak zitten, zonder reling of wat dan ook. Daar zat iedereen dan tussen de zakken met bananen :)!


Na dit geslaagde weekend weg ben ik deze week naar de Markt geweest met Eline om souveniers te kopen. En ik ben nog geslaagd ook dus heb de sinterklaas cadeautjes binnen :)

Ik ga nog even genieten van mijn laatste 2 weken! Mijn idee is om nog even naar de pacifische kust te gaan
om nog even bruin te worden en te genieten van de warmte hier!!


Foto´s!!
http://www.facebook.com/album.php?aid=88145&l=35017&id=1426893803

Tot snel!!
xxx

  • 18 November 2008 - 20:27

    Sanne:

    Hey Michelle, Geniet nog maar even voor komend weekens verwachten we hier winters weer..... brrrrrr

    Liefs Sanne

  • 18 November 2008 - 20:48

    Rutger:

    Leuk om weer een verhaal van je te lezen, foto's komen ook erg bekend voor!

    Geniet nog van je laatste dagen, Nederland is namelijk ook niet alles.

  • 18 November 2008 - 21:14

    Marianne:

    Nog even genieten en dan.... thuis is het ook leuk hoor!
    Goeie reis terug!
    groetjes,
    Marianne(tante)

  • 18 November 2008 - 22:19

    Mama:

    Leuk, weer een waarbenjij update! Ja, nog even meid! ik ben natuurlijk superblij als ik je weer zie, maar voor jou zal het wel ontzettend wennen zijn!
    Ga nog maar even lekker bijbakken, wij halen hier de schaatsen uit het vet!
    dikke kus!

  • 19 November 2008 - 00:27

    Gabrielle:

    Hey meis, geniet er nog maar van daar en succes met het ordenen van de medicijnen! :P Als je terug ben moeten we maar eens skypen!!

    Veel liefs

  • 19 November 2008 - 11:01

    Leo:

    Als je terugkomt kun je d's en t's gaan oefenen, probeerd is met een t ;)

  • 19 November 2008 - 20:15

    Mama:

    Mies, als je niet weet of het rookD of rookT is, vraag het dan aan Leo, die weet er alles van!

  • 20 November 2008 - 03:31

    Tio Antonio:

    Espero que seas tan feliz como mereces.
    Cuidate!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nicaragua, Granada

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 November 2008

Mañana me voy....

18 November 2008

Nog maar 2 weken!!

08 November 2008

Freddy

01 November 2008

Inbrekers, nare taxichauffeurs en nu in Granada!

19 Oktober 2008

Otra vez en...........
Michelle

Actief sinds 02 Mei 2008
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 19991

Voorgaande reizen:

11 Mei 2011 - 11 Augustus 2011

Nog 1 keertje dan..

02 Mei 2009 - 26 April 2010

Weer op reis!!

05 September 2008 - 01 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: