Zon, zee, strand, insekten en geen water! - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van Michelle - WaarBenJij.nu Zon, zee, strand, insekten en geen water! - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van Michelle - WaarBenJij.nu

Zon, zee, strand, insekten en geen water!

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

08 September 2008 | Panama, Bocas del Toro

Hoi allemaal!
Een een update over de eerste indrukken van Bocas del Toro. Zaterdagmiddag werd ik door iemand uit het hostel naar het nationale vliegveld gebracht. Daar aangekomen wilde ze mijn hele bagage doorzoeken en aangezien mijn backpack alleen aan de bovenkant open kan was ik daar niet blij mee, dus even lief lachen en niet alles hoefde eruit..In de gate kwam er een man naar me toe die me zei te herkennen uit het vliegtuig! Toevallig! Hij woont op 1 van de eilanden. Dus ben samen met hem het vliegtuig ingegaan. Het vliegtuig leek op een oud krot met kapotte vliegtuigstoelen heel gammel allemaal..De piloot zat achter een plastic schuifdeur die de stewerd af en toe open deed om wat te drinken te brengen. Het vliegen was doodeng vanwege al het gerammel en geschommel maar het uitzicht was fantastisch!!Toch een heel leuke ervaring, bedankt mam!!
Eenmaal aangekomen op Bocas werd ik opgehaald door een leraar.Ik werd door iedereen heel leuk ontvangen en de school ziet er fantastisch uit! Een houten hut met enkel deuren bij de slaapkamers, verder is alles open. Alleen is hier 1 klein probleem en dat is dat we geen water hebben, dat schijnt al een tijdje afgesloten te zijn...Dus het is wassen met water uit de regenton en ook de wc moet daarmee worden doorgespoeld. Helaas was gister ook het regenwater op en heeft Frank, een heel aparte opa die hier ook spaans leert, bocalen water gejat van de schoonmaakster om ons mee te wassen. Gisteravond begon het te regenen en hadden we even de hoop dat we weer water zouden krijgen, maar helaas regende het maar heel even.. Wel kon ik daarnet ineens de wc doorspoelen! Dus wie weet hebben we weer {even} water! Ik kan zeggen dat het niet relaxt is als je niet kan douchen met deze warmte. Het is allemaal een beetje behelpen maar eigenlijk heeft het ook wel weer wat en is het best grappig!!

Gistermiddag zijn we naar Wizard Beach geweest op Isla Bastimentos, een eilandje in de buurt. Om daar te komen moesten we van de ene naar de andere kant van het eiland lopen door de jungle! Het was net of je door burgers bush loopt, maar dan echt!Fantastisch!
We hebben daar lekker de hele middag op het strand gelegen en in de warme zee gezwommen..

Vanacht kreeg ik bijna een hartaanval. Ik lag bijna te slapen toen ik dacht te horen dat er op mijn deur werd geklopt.. Ik schrok me rot maar toen het stil bleef dacht ik me te hebben vergist, de ventilator op m'n kamer maakt heel erge herrie dus ik dacht dat zal dat wel zijn. Tot ik nogmaals heel duidelijk hoorde kloppen! Ik lag echt verstijft in bed haha er schijnt de laatste tijd nogal wat gestolen te worden hier dus ik was bang dat er een of andere creep voor m'n deur stond, alles is tenslotte open..Maarja aan de andere kant, welke inbreker klopt op de deur...Nou nogmaals geklop.. en ik maar hopen dat degene in de kamer naast me het ook zou horen en zou komen kijken..Maar niet dus.Weer kloppen.. Toen hoorde ik mijn naam roepen en wist ik dus dat het wel iemand van de school moest zijn. Bleek een jongen van de school te zijn die verging van de oorpijn en niet meer wist wat doen, uhm nou , ik wist het ook niet, dus maar pijnstillers gegeven en weer rustig kunnen gaan slapen! Maar m'n hart zat in m'n keel!

Vandaag heb ik m'n eerste spaanse les met nog 3 anderen, een nederlands meisje, opa Frank en een nieuw iemand die we nog niet kennen..en vanavond is het weer stappen!
Ik heb het onwijs naar mijn zin!!

foto's komen er ook vandaag nog op..

Liefs!

  • 08 September 2008 - 14:18

    Michiel:

    Klinkt goed! :)

  • 08 September 2008 - 15:01

    Mama:

    Nou, jij hebt het naar je zin, dat is duidelijk! Geen douche, geen wc, enge geluiden naast je bed! Typisch iets voor jou allemaal!
    Als jij thuis komt draai je nergens meer je hand voor om!!
    Veel plezier hoor
    Ps hoe ging het spaans???

  • 08 September 2008 - 15:04

    Gabrielle:

    Hai Michelle,

    Wat leuk dat je je site iedere dag update! Wat een spannende verhalen gelijk al! Hopelijk krijg je snel weer water want ik weet hoe warm het is de hele dag en nacht door. Wel genoeg drinkwater? Kijk je uit voor inbrekers?

    Veel liefs

  • 08 September 2008 - 15:08

    Thijs:

    hoi mies
    was de spaanse les leuk
    snapte je het een beetje???

    veel plezier!!!!

  • 08 September 2008 - 15:09

    Mama:

    leuke foto mies wie zijn dat

  • 08 September 2008 - 15:34

    Pappa:

    Hoi Mies ,

    Ik vind het geweldig dat je het naar je zin hebt.Je ziet wel heel erg veel zo

    Kus Pappa

  • 08 September 2008 - 15:54

    Marianne:

    Gatfer wat zal jij stinken! Maar misschien is dat niet erg als iedereen stinkt toch?
    Hoop voor je dat je snel weer water hebt.
    Genieten maar hè!!!

  • 08 September 2008 - 16:21

    Rutger:

    Goed bezig!

    Oja, ik weet niet of je op Isla Colon zit, maar in dat geval moet je toch even langs die ouwe vent met zn kippensandwichkraam. Erg goed te eten! Zit helemaal op het einde van de mainstreet, als je naar de zee kijkt, rechts. Eet smakelijk en veel succes met de spaanse lessen!

  • 08 September 2008 - 16:58

    Bas:

    Het klinkt erg leuk allemaal en na die foto's wil ik ook :(

    xxx

  • 08 September 2008 - 17:56

    Brenda :

    Hey niñas (=meis in het spaans ;)

    wat super leuk om je verhalen te lezen!! Ben echt blij voor je dat je het er naar je zin hebt.
    Disfruta de un de las niñas y suc6 con sus clases de español (=Geniet er lekker van meis en suc6 met je spaanse lessen)

    Desde luego, seguir sus historias (Ik zal je verhalen zeker volgen)

    Muchos amor

    Brenda

  • 09 September 2008 - 08:45

    Maaike En Co.:

    Wat ben jij een bofkont! Geen douche!;-)

    Ik zie op de foto met je nieuwe matties wel dat je het naar je zin hebt! Dikke kus van ons alledrie!

    P.S. We hebben een huis op het oog in Doorn!!

    xxxxxx

  • 15 September 2008 - 12:34

    Noor:

    Hai michelle,

    Je kent me niet, maar ik ben ff aan t surfen op de waarbenjij.nu sites over panama.ik ga vanaf 1 dec. daar stage lopen en eerst kom ik naar Bocas voor de talen school. Ik twijfel alleen tussen het aantal uur op een dag 3 of 4 uur. En wat voor soort acco kan jij aanraden. Mijn voorkeur gaat uit naar een B&B bij een gastgezin. Kan jij me advies geven. Zou cool zijn!!
    Groetjes Noor

    noorvanasch@hotmail.com

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Panama, Bocas del Toro

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 November 2008

Mañana me voy....

18 November 2008

Nog maar 2 weken!!

08 November 2008

Freddy

01 November 2008

Inbrekers, nare taxichauffeurs en nu in Granada!

19 Oktober 2008

Otra vez en...........
Michelle

Actief sinds 02 Mei 2008
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 19990

Voorgaande reizen:

11 Mei 2011 - 11 Augustus 2011

Nog 1 keertje dan..

02 Mei 2009 - 26 April 2010

Weer op reis!!

05 September 2008 - 01 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: