Colombia - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Michelle - WaarBenJij.nu Colombia - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Michelle - WaarBenJij.nu

Colombia

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

03 Maart 2010 | Colombia, Cartagena

Na een week of 2 langs de kust van Ecuador te hebben gereisd, aan verlaten stranden te hebben gelegen, een surfpoging te hebben gedaan, in een tent in de jungle te hebben geslapen en met een koud biertje ´s avonds op het strand bij ons zelfgemaakte kampvuur te hebben gezeten, gingen we na nog een snel bezoek aan Quito de grens van Colombia over.

We gingen naar de plaats Popayan in het Zuiden. Op weg daar naartoe scheurde de busschauffeur met hoge snelheid over de smalle bergweggetjes. Hoewel mij dit nog levendig bijstond van vorig jaar was chris met stomheid geslagen: Ze rijden hier NOG idioter dan in Ecuador! (een paar dagen ervoor in Ecuador: ´Zie je de teller!We rijden 150 op een 50km weg!´) Ja schat, wen er maar aan.. Colombia..Het land van de suicidale busschauffeurs..
Aangekomen in Popayan wa shet ontvangt nou niet wat je noemt hartelijk. Mensen keken ons aan of we insecten waren en op de muren in de stad stonden bedreigingen naar buitenlanders toe. Het hostel waar we de 1e nacht sliepen was net een hoerentent met her en der condoompakjes op de grond naast het bed en overal vlekken. Over condoompakjes trouwens, ik heb hier condooms van het merk RETARD gezien, haha, weer eens wat anders dan durex...
In ieder geval, in Popayan zijn we niet lang gebleven. We bezochten een nationaal park in de buurt en zagen onderweg hoe een truck zich zo ongeveer om een rotsblok had gevouwen (bestuurder wonder boven wonder ongedeerd) en we lifte mee met een aardige Colombiaanse familie die ons trakteerde op kaas met fruit.. Ik kreeg een lekker groot stuk hmmmm gelukkig wist ik de helft ongezien in Chris´mond te proppen.. (Die gast eet alles en het liefst heel de dag door..)

Na Popayan gingen we iets verder noordwaards, naar Cali, vanwaar we een bezoek brachten aan het dorp San Cipialis. Om daar te komen werden we door de bus ergens langs de weg gezet en moesten we verder per spoor..dat wil zeggen, over een treinrails op een houten plank op wieltjes aangedreven door een motorfiets (zie foto's!!) Geweldig! Waar ter wereld vindt je zoiets! Vanuit San Cipialis hebben we 2 uur met een tube door de jungle gelopen en vervolgens zijn we over de rivier in onze tube terug naar het dorp gedreven, super leuk!!!

Vervolgens zijn we verder omhoog gegaan naar de koffieplantages (mooi!) en naar Medellin, waar ik vorige jaar mijn reis begon..
Inmiddels zijn we aan de kust..

En hier aan de kust zie je pas goed waarom Colombia ´het land van de plastische chirurgie´wordt genoemd. Als je op het strand ligt verbaas je je soms over wat je voorbij ziet schuiven. Het gemiddelde meisje van mijn leeftijd heeft haar kont laten vergroten tot size dubbel JLO en haar borsten tot een maat waar je u tegen zegt. Als het even meezit zijn ook de lippen opgespoten.
Hordes vriendinnen zie je, allemaal in dezelfde stijl. De 1 staat met haar opgevulde kont naar een barman te schudden, wat anderen zitten op ´t strand hun haar te stylen en hun make up bij te werken en weer anderen zie je ronddobberen op hun silicone borsten. Chris wordt´af en toe eens ´gechecked´doch raar aangekeken als hij naast mij neerploft in t zand.. Tja, ik ben dan maar een heel normaal nederlands meisje...

Anyway, het is heerlijk om weer aan zee te zijn! Nog 2 weken en dan gaan we zeilen! We gaan naar Panama en zeilen van daar terug naar COlombia..
Verders heb ik niet veel nieuws, alles gaat prima, we hebben een heleboel plannen maar daar zeg ik nog niks over want de plannen veranderen nog wel eens......Volgende keer meer

xxxx

foto´s

• 03 Maart 2010 - 22:33

Michiel:

Waaaaanzinnig!

• 03 Maart 2010 - 22:36

Mama:

haha, net nog gesproken en ja hoor, daar is hij; de waarbenjij.
    altijd weer fijn om te lezen!
    Leg je nog een keer uit wat een "tube"is??we zijn niet allemaal zo internationaal aangelegd als jij!
    veel plezier weer naar San Blas en ik hoop dat je er niet niet zo doodziek van word als de vorige keer!!!

dikke kus voor jullie allebei!XXXXXXXX

• 04 Maart 2010 - 21:07

Iduna:

Chica, leuk om je verhaal te lezen. Colombia wow,staat zkr. op mijn lijstje voor NeXT year.Dit jaar eerst naar Amerika!!!heel veel zin in, heel veel plezier in Panama,doe Adrian een dikke x