Daar zijn we weer!!! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Michelle - WaarBenJij.nu Daar zijn we weer!!! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Michelle - WaarBenJij.nu

Daar zijn we weer!!!

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

24 Januari 2010 | Ecuador, Quito

Daar ben ik weer! Ik had al eerder willen schrijven maar omdat dingen wat anders liepen dan gepland (ben nogal ziek geweest)heeft t even op zich laten wachten..

Na 2 maanden Nederland ben ik inmiddels alweer 3 weken terug in Zuid-Amerika! Wat eerst een eeuwigheid leek te duren is toch best snel gegaan..Mede waarschijnlijk omdat ik bijna iedere dag gewerkt heb, maar ook door de gezelligheid bij papa en mama! Het was fijn iedereen weer te zien, ´s avonds wijn te drinken met mama, slap te ouwehoeren, bij Thijs te ´logeren, te lachen om Leo (nog altijd even hilarisch), om mn zus dr huis eindelijk te zien en natuurlijk mn nichtje Julia, die zo groot is geworden! Heel leuk dat ik op heb kunnen passen en wat tijd met haar door heb kunnen brengen! (L)

Tegenover deze fijne dingen stond natuurlijk wel het missen van Chris, die mij trouw toch zeker om de dag een uurtje belde. Wat soms gepaard ging met frustratie, als skype het weer eens niet deed, als smsjes niet aankwamen of we door ons werk icm het tijdsverschil elkaar helemaal niet konden spreken..Tja, zo zie je het eens van de andere kant..

Blij, nerveus en toch ook wel een klein beetje verdrietig om wat ik weer achter liet (mijn lieve familie :)) vloog ik dus 4 januari weer naar Lima, waar mijn nervositeit opslag verdwenen was bij het zien van Chris, die met een brede glimlach en een roos in zn hand letterlijk op me af kwam gestormd :D. Voor de eerste dagen in Lima had hij een mooie suite gehuurd met een enorm balkon, romantiek ten top! Maargoed je blijft een backpacker met een beperkt budget dus al snel werd de suite verruild voor een stoffig kamertje in een hostel en het balkon voor voor de top van een klif boven de oceaan, ook niet verkeerd!

Na een aantal dagen zijn we naar de kust gegaan in het noorden van Peru, meteen weer een lange busreis! Ze hebben tegenwoordig weer wat nieuws in de bus..Voor je vertrekt wordt je allemaal gefilmd in de bus! Dit omdat er zoveel ongelukken gebeuren en als je dus een ravijn instort of verbrand dan kunnen ze in ieder geval bewijzen dat jij in die bus zat!

Nou en zo kwamen we dus in de plaats Mancora, waar het de bedoeling was te genieten van de zon de zee en het strand..Die vlag ging helaas niet op want ik werd ziek! Na slechts 1 dag van de zon te hebben genoten werd ik niet lekker, zal wel door de zon komen, dachten we..De volgende dag nog steeds niet lekker, maarja het zal wel, dacht ik.. Maar ´s avonds werd ik steeds zo beroerder en zo lag ik halverwege de nacht al ijlend (in het Nederlands, makkelijk voor chris :p) en met 40 graden koorts op bed. Chris stopte me vol met paracetamol en probeerde me af te koelen met zakken ijs maar de koorts steeg alleen maar..Dus zo ging Chris om 5:30 op een draf naar het ziekenhuis om een dokter te halen. een kwartier later kwam die terug met de mededeling dat ze me direct daar wilde hebben. Onder luid gejammer(ik wil niet dood, ik wil niet dood!) werd ik een motortaxi ingesleept en gingen we naar het ziekenhuis (krotterig bouwval..) waar 2 verpleegkundigen al op me stonden te wachten. Terwijl ik nog altijd lag te mekkeren (Jullie kunnen hier niks in dit dorp!ZO breng je geen infuus in!Chris ik ga dood het is niet eerlijk! Ik wil een normaal ziekenhuis!Zie je wel dat ik doodga, we haddden afgesproken samen of niet dood te gaan eikel! etc etc..)kwam de dokter binnen. Ik kreeg meteen allerlei medicatie ingespoten, er werden testen gedaan en ik werd naar een kamertje gebracht waar het minstens 40 graden was en de insecten overal om je heen krioelden. Nee, ik was niet happy, ik heb me nog nooit zo beroerd gevoeld in mn leven, vreselijk! Vooral als je in zo´n 2 koeien en een paardenkop dorp zit zonder enige normale medische apparatuur.

Anyway, ik bleek een maag-darm infectie te hebben en ging uiteraard niet dood. Met 5 verschillende soorten medicatie stond ik ´s avonds weer op straat. Het heeft nog dagen geduurd voor ik me beter voelde maar gelukkig heb ik de liefste vent die je je kan wensen! Hij heeft goed voor me gezorgd en hij is niet van mijn zijde geweken! (L)

Toen ik min of meer was opgeknapt zijn we naar Ecuador gegaan en daar ben ik nu dus! Aan de kust! Heerlijk alleen helaas schijnt de zon bijna nooit :(
We gaan hierna nog verder langs de kust en vervolgens landinwaards richting Colombia! Verdere plannen??? Het idee op dit moment is om een tijdje in Colombia te blijven en vervolgens via Venezuala Brazilie in te gaan en daar over de rivier de amazone door te gaan! Maargoed dat is een plan en dat kan natuurlijk altijd weer veranderen!!

Verder heb ik niet veel te melden! Het gaat prima en we hebben het enorm naar onze zin!!Oh en Chris is hard aan het nederlands leren! We doen zo´n 2 uur per dag en het gaat supergoed!!!

Hasta Luego!

xxxxx Mies

  • 24 Januari 2010 - 16:52

    Maaike:

    Nou je bent weer een bijna-doodervaring rijker Miesje!
    Gelukkig is ridder Chris er om voor je te zorgen. We verwachten binnenkort wel een aanzoek hoor;-)

    Alles goed hier, kus

  • 24 Januari 2010 - 18:53

    Leo:

    Onder luid gejammer(ik wil niet dood, ik wil niet dood!)

    hm, heb je op oudejaarsavond ook niet iets dergelijks tegen thijs geroepen na ons alcoholisch meesterwerk

  • 24 Januari 2010 - 21:18

    Mama:

    oooo wat een goed idee! filmen in zo'n bus! nee, nou zitten we een stuk geruster hoor......wel fijn dat je toch de veilige plaatsen opzoekt. blijf je wel bij de FARC uit de buurt?
    nou veel plezier he, kijk uit voor haaien en ander gespuis, en Chris; goed van je dat je je zo op het nederlands stort! Kan ik met jou ook slap ouwehoeren als je komt!!!haha
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 26 Januari 2010 - 08:43

    Michiel:

    Heej nicht!

    Jammer dat ik je gemist heb bij je vorige bezoek; moest waarschijnlijk zo zijn. Lekker voor je dat je weer terug bent en dat je je meteen weer thuis voelt! Lijkt me een goed teken.

    Geniet, en vooral niet met mate

  • 26 Januari 2010 - 08:43

    Michiel:

    Heej nicht!

    Jammer dat ik je gemist heb bij je vorige bezoek; moest waarschijnlijk zo zijn. Lekker voor je dat je weer terug bent en dat je je meteen weer thuis voelt! Lijkt me een goed teken.

    Geniet, en vooral niet met mate

  • 26 Januari 2010 - 08:43

    Michiel:

    Heej nicht!

    Jammer dat ik je gemist heb bij je vorige bezoek; moest waarschijnlijk zo zijn. Lekker voor je dat je weer terug bent en dat je je meteen weer thuis voelt! Lijkt me een goed teken.

    Geniet, en vooral niet met mate

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Weer op reis!!

Recente Reisverslagen:

24 April 2010

Boos!!!

03 Maart 2010

Colombia

24 Januari 2010

Daar zijn we weer!!!

22 Oktober 2009

Vakantie naar de Amazone en bijna naar Nl...

30 September 2009

Het leven in de hoogstgelegen hoofdstad ter wereld
Michelle

Actief sinds 02 Mei 2008
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 19981

Voorgaande reizen:

11 Mei 2011 - 11 Augustus 2011

Nog 1 keertje dan..

02 Mei 2009 - 26 April 2010

Weer op reis!!

05 September 2008 - 01 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: